Ce este mai bun pentru luminozitatea vederii, Îmbunătățirea vederii slabe – tratamente naturiste eficiente


ce este mai bun pentru luminozitatea vederii

Și cum și când trebuie să ne protejăm împotriva ei? O dezbatere intensă are loc în privința efectelor benefice și a celor dăunătoare ale luminii albastre.

  • Despre nutritie Examinarea oftalmologica completa de rutina cuprinde: Anamneza - discutia dintre doctor si pacient, in cadrul careia acesta din urma explica de ce a venit la control, ce probleme oculare anterioare a avut, furnizeaza informatii referitoare la antecedentele sale medicale boli asociate, tratamente efectuate, eventuale alergii si antecedentele familiale.
  • 7 mituri despre ochi, demontate | zemcenter.ro

Pe de o parte, lumina albastră poate fi un instrument util în combaterea depresiei de iarnă și a insomniei. Pe de altă parte, lumina albastră poate afecta permanent ochiul uman.

ce este mai bun pentru luminozitatea vederii

Deci, care e treaba cu lumina albastră? Și ce s-a schimbat în privința luminii artificiale cu care ne confruntăm în fiecare zi?

ce este mai bun pentru luminozitatea vederii

De ce au nevoie organismele noastre de efectele biologice ale acestei lungimi de undă? Și cum și când trebuie să ne protejăm împotriva efectelor potențial dăunătoare ale luminii albastre? Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre aspectele pozitive și negative ale luminii albastre.

Spectrul vizibil Lumina care ajunge și penetrează ochiul uman se împarte în lumină vizibilă, cuprinzând lungimi de undă între și nm, și spectrul invizibil, care include lumina din spectrul ultraviolet lumina UV și spectrul infraroșu lumina IR.

Experții au aflat deja de ceva vreme că lumina UV poate afecta țesuturile biologice precum pielea și ochii, iar pentru a aborda această problemă, oamenii utilizează de obicei mijloace adecvate de protecție împotriva soarelui. Cu toate acestea, și lumina albastru-violet are potențialul de a provoca leziuni, în special la nivelul ochilor.

Ochelarii de vedere - cand si cum ne dam seama ca avem nevoie de ei

Deși lumina albastru-violet are un nivel mai redus de energie decât lumina ultravioletă, comparativ cu lumina UV - din care o mare parte este absorbită de partea frontală a ochiului - lumina albastră ajunge până la retină.

Componenta luminii din spectrul albastru-violet între și nm este cunoscută sub denumirea de lumină vizibilă de energie înaltă lumină HEV. Lungimile de undă cuprinse între și nm sunt considerate ca deosebit de critice și au fost indicate ca una din cauzele posibile ale fotoretinitei, afecțiune ce implică leziuni ale retinei cauzate de către lumina incidentă de energie înaltă.

Aspectele benefice ale luminii albastre Studiile științifice au arătat că lumina are un efect biologic asupra organismului nostru, ajutând, printre altele, la reglarea echilibrului hormonal. Hormonul numit melatonină are un rol important în reglarea ciclului somn-veghe, iar energia luminii de care avem nevoie pentru acest proces este în mare măsură absorbită prin intermediul ochilor noștri.

  • Despre nutritie Dintre cele cinci simturi, vazul ne ajuta cel mai mult sa descoperim lumea din jurul nostru.
  • Ochelarii de vedere - cand si cum ne dam seama ca avem nevoie de ei

Ce este mai bun pentru luminozitatea vederii alt factor cheie în acest proces este un fotopigment care se află în ochi numit melanopsina, care s-a dovedit a fi cel mai activ în secțiunea cu lungimi de undă scurtă a spectrului vizibil. Aceasta înseamnă că lumina albastră care ajunge pe retină joacă un rol important în asigurarea sănătății noastre psihologice, motiv pentru care terapia cu lumină este folosită cu succes pentru a trata depresia de iarnă și insomnia.

Lumina UV mai este implicată și în producerea de vitamine, ceea ce înseamnă că stimularea prin lumină are și un efect important asupra metabolismului nostru. Pe scurt, corpul nostru are nevoie de lumină albastră.

Sus Ochiul si mai exact globul oculareste compus din mai multe paturi, asezate in straturi consecutive si care indeplinesc diferite roluri. Corneea, cristalinul si retina sunt principalele afectate in afectiuni ale vederii. Retina este membrana cea mai interna a ochiului, este de origine nervoasa si contine celulele responsabile direct de vederea noastra.

Pentru a lua un exemplu concret, mulți oameni sunt familiarizați cu conceptul de insomnie asociată vârstei, care se referă la faptul că persoanele în vârstă par să aibă nevoie de mai puțin somn. Lumina care ajunge la ochiul uman pare să joace un rol important în acest fenomen.

Lumina albastră: aspectele pozitive și negative

Cataracta de care suferă de obicei persoanele în vârstă împiedică pătrunderea luminii albastre pe retină - iar lentilele intraoculare care sunt folosite pentru a trata pacienți cu cataractă au, de asemenea, efectul de a bloca lumina albastră.

Acest lucru cauzează perturbări ale ciclului zi - noapte al acestor persoane, cel mai adesea vârstnice, și provoacă modificări în cantitatea de somn de care au nevoie.

ce este mai bun pentru luminozitatea vederii

Efectele dăunătoare ale luminii albastre Prea multă lumină din spectrul ultraviolet și albastru-violet poate afecta ochiul uman. Pe lângă faptul că poate duce la inflamarea dureroasă a conjunctivei și a corneei, mai poate afecta și cristalinul ochiului ex. Compoziția spectrală diferită a luminii înseamnă că suntem expuși la un nivel semnificativ mai mare de lumină albastră decât ce este mai bun pentru luminozitatea vederii.

Ar putea avea acest lucru un efect negativ asupra vederii noastre?

Afecțiunile ochilor 10 timp citire Orbirea și deficiența de vedere Distribuiți pe Să înțelegem orbirea Orbirea sau tulburarea de vedere cunoscută și ca vedere slabă sau deficiență de vedere este o dizabilitate vizuală care nu se poate corecta complet sau chiar deloc cu mijloace chirurgicale, tratamente medicale, sau lentile pe bază de prescripție ochelari de vedere sau lentile de contact.

Până în prezent,nu au fost efectuate studii pentru a răspunde la întrebări precum: ar putea utilizarea monitoarelor de calculator sau privirea la aceste noi surse de lumină pentru perioade lungi de timp afecta retina? Însă este important de reținut faptul că o oră petrecută în aer liber, într-o zi normală cu cer acoperit de nori, ne expune ochii la de 30 de ori mai multă lumină albastră decât o oră petrecută în interior, în fața unui monitor.

Îmbunătățirea vederii slabe – tratamente naturiste eficiente

Lentile de ochelari incolore cu filtru pentru lumina albastră Este logic ca lentilele incolore să nu necesite protecție UV dacă purtăm ochelarii îndeosebi în interior. Cu toate acestea, este posibilă producerea unor lentile incolore cu filtru pentru lumină albastră, cum este DuraVision® BlueProtect.

ce este mai bun pentru luminozitatea vederii

Dar de ce?